Kunde

Orkla Confectionary & Snacks / OMI

Merkevare

Samarbeid mellom Orkla og Coca-Cola Company

Prosjekt

Design av vending-maskin.

Oppgaven

Vending er traust. Det er en svart boks hvor man kan kjøpe usunne godbiter. Oppfattelsen i dag er at det ofte er utsolgt, bare tilbyr usunne alternativer, er litt gammeldags, har varer som har gått ut på dato, eller at de kun tar mynter.
Hvordan kan vi gjøre vending sexy igjen?

Løsning

Vi jobbet med mange ulike konsepter for å skape oppmerksomhet rundt det å benytte vending-maskin. Det ble testet bruk av humor, sunnhet, smak, ungt uttrykk, merkevarefokus og kos. Hovedfokuset etter flere tester ble at sunnhet og smak skapte mest positiv oppmerksomhet. Designet skulle fungere både på skoler og i offentlig rom som venteværelser og arbeidsplasser.

Resultatet

Det ble et forfriskende design som skaper blikkfang og stoppeffekt. Det appellerer både til de litt småsultne som trenger påfyll, til de som trenger litt godt å kose seg med.

Designoppfriskning av vending-maskin