Kunde

Orkla Confectionary & Snacks

Merkevare

Troika

Prosjekt

Troika utvider porteføljen sin og lanserer en helt ny smak

Oppgaven

Orkla Confectionary & Snacks har nettopp freshet opp designet på Troika Original og ønsket i tillegg å lansere en helt ny smak, nemlig Troika Appelsin. Orkla Designs oppgave var finne en fin måte å få presentert den nye smaken, men samtidig holde på den klassiske Troika-looken.

Løsning

Etter en del runder med testing av ulike design, fargekombinasjoner og plassering av elementer, endte vi opp med å bruke to helt nye farger for å forsikre oss om at det ikke er noen tvil om at dette er en helt ny smak. Vi beholdt det klassiske oppsettet av elementer og implementerte produktfoto av selve sjokoladen for å skape fristelse.

Resultatet

En helt ny Troika-sjokolade med smak av appelsin står godt ut i butikkhyllene med sin friske gulfarge og fristende produktbilde.

Friske gulfarger til et fristende produkt