Kunde

Orkla Home and Personal Care

Merkevare

Sunsilk

Prosjekt

Limited Edition

Oppgaven

Orkla Home & Personal Care kontaktet oss med et ønske om å lansere Sunsilk Minerals Limited Edition av eksisterende varianter i dagligvare. Oppgaven gikk ut på å skape et helt nytt og trendy uttrykk – designet eksklusivt for utvalgte butikker utenfor dagligvare. Lanseringen skulle omfatte tre serier innenfor hår-og kroppspleie (shampoo, balsam og shower gel). Kunden ønsket et design tilpasset Sunsilks salgskanal med en trendfokusert målgruppe som inkluderer både unge og voksne.

Løsning

Dette prosjektet hadde en relativt kort tidsfrist, og det har derfor vært viktig med tett dialog og samarbeid med kunde. Sammen har vi utviklet et design innenfor Sunsilk-universet med tre utvalgte dyr i fokus, inspirert av visuelle trender: Panda, Flamingo og Peacock. Kunden gav oss frie tøyler til å lage et lekent og appellerende design, samtidig som vi har ivaretatt gjenkjennbarheten til merkevaren.

Resultatet

Sunsilk Minerals Limited Edition skiller seg godt ut i butikk, og er lansert hos Vita med et formål om å øke salget. For at kunden skal finne sitt favorittprodukt, har hver serie fått sitt unike navn som beskriver både variant og produktets egenskap: Flamingo Shine, Panda Pampering og Peacock Care.

«Vi er veldig fornøyde med jobben Orkla Design gjorde i forbindelse med Sunsilk Minerals limited edition. Vi leverte en veldig åpen brief, og ga designerne ganske frie tøyler. Tilbake fikk vi et trendy og moderne design som leverte både på kundens forventninger og løftet riktige assosiasjoner for merkevaren. Orkla Design viste dessuten stor fleksibilitet og evne til hurtig leveranse i forbindelse med jobben.»