Kunde

Orkla Health Norge AS

Merkevare

Maxim

Prosjekt

Visuell identitet, ny produktserie

Oppgaven

Maxim HEROES er en ny serie proteinbarer til porteføljen med trenings-supplementer fra Maxim. I en stadig voksende kategori med mange aktører i norsk dagligvare, er det utfordrende å skille seg ut. Her ville kunden gjøre en solid satsning da de så en mulighet i markedet. Smak, effekt og identitet er viktige drivere i segmentet. Vi ble utfordret til å skape et designkonsept som ville fange oppmerksomheten til forbrukere, og ha en tydelig personlighet i hylla. Produktet skulle også inspirere til trening og samtidig få frem de fantastiske smakene produktutviklerne har skapt.

Løsning

Vi startet med å kartlegge konkurrentene og utviklet tydelige designretninger innenfor hver av kjøps-driverne. Dette hjalp oss å finne ut hva som skulle bli en riktig retning for Maxims nylansering. Retningen vi gikk videre med har mye personlighet, særpreg og skiller seg fra konkurrentene. Målet var å fortsatt bevare tydelig avsender men samtidig distansere designet fra de øvrige proteinbarene til Maxim.

Resultatet

Maxim HEROES ble resultatet for det videre arbeidet. En proteinbarserie der hver smak har sin personlighet samtidig som seriepreget kommer tydelig fram. Designet er stilrent og roper etter oppmerksomhet i farge og typografi med store variantnavn. Til hver proteinbar finnes det en inspirasjonssetning som forteller kjøperen om treningspersonligheten til hver enkelt HERO, samtidig får du informasjon om smaken.

I dag består serien av:
HERO – Triple Chocolate
FREAKY – Chocolate Caramel
HUNKY – Chocolate Peanut
DREAMY – Raspberry Yoghurt
WILDLY – Chocolate Lemon Ginger

Orkla Design

Løsning

Vi startet med å kartlegge konkurrentene og utviklet tydelige designretninger innenfor hver av kjøps-driverne. Dette hjalp oss å finne ut hva som skulle bli en riktig retning for Maxims nylansering. Retningen vi gikk videre med har mye personlighet, særpreg og skiller seg fra konkurrentene. Målet var å fortsatt bevare tydelig avsender men samtidig distansere designet fra de øvrige proteinbarene til Maxim.

Orkla Design

Resultatet

Maxim HEROES ble resultatet for det videre arbeidet. En proteinbarserie der hver smak har sin personlighet samtidig som seriepreget kommer tydelig fram. Designet er stilrent og roper etter oppmerksomhet i farge og typografi med store variantnavn. Til hver proteinbar finnes det en inspirasjonssetning som forteller kjøperen om treningspersonligheten til hver enkelt HERO, samtidig får du informasjon om smaken.

I dag består serien av:
HERO – Triple Chocolate
FREAKY – Chocolate Caramel
HUNKY – Chocolate Peanut
DREAMY – Raspberry Yoghurt
WILDLY – Chocolate Lemon Ginger

En personlig proteinbarserie